СТОРІНКА МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА
Поради муз керівника

Порада для батьків
«Як обрати музичні інструменти для Вашої дитини?»
Обираючи музичні інструменти для вашої дитини, важливо враховувати декілька факторів, таких як вік, інтереси, фізичні можливості та цілі.
Ось декілька кроків, які вам можуть допомогти в цьому процесі:
Розуміння інтересів дитини: Поцікавтеся, який інструмент цікавить вашу дитину. Можливо, вона вже має певні уподобання. Наприклад, вона може захотіти грати на піаніно, гітарі, скрипці, барабанах тощо. Спробуйте врахувати ці інтереси.
Вік та розмір дитини: Враховуйте вік та розмір вашої дитини. Деякі інструменти, такі як скрипка, можуть бути важкими для дуже маленьких дітей. У такому разі розгляньте інші інструменти, які більше підходять для їхнього розміру.
Бюджет: Визначте свій бюджет на придбання та обслуговування інструменту. Деякі інструменти можуть бути в деяких випадках дорогими. Важливо також розглянути можливість оренди інструменту, особливо якщо ваша дитина тільки починає вивчати музику.
Освіта і підтримка: Дізнайтеся, які освітні ресурси та підтримку ви зможете знайти для обраного інструменту. Можливо, в місцевому музичному закладі або онлайн є курси, де ваша дитина зможе вчитися.
Тип музики: Врахуйте, який тип музики цікавить вашу дитину. Деякі інструменти більше підходять для певних жанрів, тож важливо обрати інструмент, який відповідає музичним уподобанням вашої дитини.
Пробні уроки: Розгляньте можливість проведення пробних уроків з різних інструментів. Це дозволить вашій дитині спробувати грати на різних інструментах та обрати той, який їй найбільше подобається.
Консультація з вчителем: Якщо це можливо, зверніться до музичного вчителя або музичної школи для консультації. Вони зможуть надати вам поради щодо обрання інструменту та пояснити, на що варто звернути увагу.
Спільна діяльність: Розгляньте можливість грати разом з вашою дитиною. Використовуйте цей час для спільної творчості та насолоджуйтеся музикою разом.
Пам’ятайте, що важливо обрати інструмент, який буде відповідати індивідуальним інтересам та потребам вашої дитини. Музичне навчання може бути веселою та навчальною подорожжю, тому важливо підтримувати та заохочувати дитину в її музичних зусиллях.
ОБДАРОВАНІСТЬ, ЯК ВИЯВ ЗДІБНОСТЕЙ ДИТИНИ.
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ.
Обдарованість є найвищим проявом здібностей дитини. Тому серед групи здібних дітей лише одна може бути обдарованою. Музична обдарованість проявляється в дуже ранньому віці, тому наше завдання полягає в своєчасному виявленні цих здібностей у дітей. Таких дітей, здебільшого, виявити не важко.Наприклад, діти, в яких є музичні здібності :
– люблять музику і музичні записи, намагаються бути там, де звучить музика;
– швидко і легко відгукуються на ритм, мелодію, уважно прислуховуються до них, легко запам’ятовують;
– ці діти співають, або швидко освоюють гру на музичних інструментах, вивчені твори вони виконують з почуттям, з настроєм;
– ці діти вміють створювати свої мелодії, і на музичних заняттях, під час імпровізації простих мелодій, вони легко справляються з цим завданням.
Артистичний талант виявити теж не важко. Ці діти:
– коли не вистачає слів, часто виражають свої думки мімікою, жестами і рухами;
– намагаються викликати емоційні реакції в інших, коли розповідають про щось цікаве;
– змінюють тональність і виразність голосу, наслідуючи той чи інший персонаж;
– такі діти охоче виступають перед аудиторією, особливо дорослою;
– вони легко копіюють звички, пози, вирази обличчя інших людей і тварин;
Чим раніше ми почнемо розвивати у дітей ці здібності, тим більше шансів їх повністю розкрити. На жаль, популярний вислів «талант себе виявить» не відповідає дійсності. Нерідко трапляється так, що діти приховують свої здібності, якщо ми не оцінюємо їх належним чином. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо ми підтримаємо її творчість. Тому музичні заняття повинні бути завжди творчими, цікавими, результативними. А, оскільки, творчі здібності проявляються найбільше у грі, то ми постійно використовуємо елементи гри на музичних заняттях. Велику роль у розвитку творчих здібностей дітей відіграють вечори розваг, свята, музично-театралізовані дійства, де діти, в повній мірі, можуть розкрити свої співочі, танцювальні та акторські здібності. Також ми окремо плануємо роботу з дітьми, в яких є ознаки обдарованості. І, звичайно ж , дуже важлива в роботі з обдарованими дітьми співпраця музичного керівника, вихователів і батьків.
На закінчення хочу сказати, що не слід ділити дітей на «математиків», «співаків», «танцюристів», «читців», «розумних» і не дуже, бо ці характеристики дуже несталі і тимчасові. Все залежить від розвивальної роботи, яка проводиться з дитиною. І не будемо забувати, що для ефективної реалізації здібностей треба створити, насамперед, сприятливі умови в сім’ї і в дитячому садку.
ПОРАДИ ЩОДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОСТІ ДИТИНИ:
1. Знайомте дітей з усіма видами мистецтва.
2. Відвідуйте з ними театри, концерти, виставки , циркові вистави, музеї тощо.
3. Читайте дітям авторські та народні казки, дитячу літературу.
4. Заохочуйте дітей до імпровізованої драматизації казок, пісень, віршів.
5. Пропонуйте дітям придумувати свої казки й відображати
у малюнках, грі, діях.
6. Виготовляйте разом з дітьми різні види лялькового театру (настільний, театр-рукавичка, тіньовий, пальчиковий тощо).
7. Дозволяйте дітям переглядати дитячі передачі, фільми, мультфільми.
8. Організовуйте домашні концерти, на яких діти будуть виконувати не тільки знайомі пісні та таночки, а й придумані.
9. Дозволяйте дітям фантазувати, виявляти творчість.
10. Розвивайте у своїх дітях творчі здібності шляхом відвідування музичних шкіл, театральних гуртків та студій.
Бажаємо Вам успіху!