+3804733 28328 dnz_21@ukr.net
Обрати сторінку

РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

Створення розвивального середовища

Середовище – це оточення , сукупність природних, предметних та соціальних умов, у яких малюк зростає, стає компетентною особистістю з притаманними їй індивідуальними особливостями.

       Розвивальне середовище – це насамперед те, яке не гальмує природних життєвих проявів дитини, а сприяє їх реалізації , становленню , вдосконаленню.

      Впровадження  завдань освітньої  програми потребує від педагогів творчості та ініціативності не лише у пошуках нових форм та методів роботи , підходів до організації навчально – виховного процесу а й у створенні предметно – розвивального середовища . Адже наше головне завдання – забезпечення необхідних умов для повноцінного розвитку дошкільнят. Саме тому ми повинні спрямувати всю свою роботу на створення для дітей різнобічного розвивального середовища, яке б дало кожній дитині можливість проявити себе в тій чи іншій діяльності .

У нашому дошкільному закладі   сучасно оснащені   кабінети завідуючої та методиста – де  приймаються всі важливі рішення, планується діяльність закладу,  естетично оздоблена  і технічно оснащена  музична  зала. Поруч  спортивна зала із сучасним, зручним, яскравим спортивним інвентарем, кабінет психолога, логопедичний, медичний кабінети.

Усюди чисто, охайно, затишно, світло. Сучасні гарні меблі, килимові покриття, дуже багато зелені.  Усе практичне, зручне, естетично привабливе, сучасне.  Усе  милує око, викликає приємні відчуття, налаштовує на гру, на творчість, на приємне спілкування та навчання. Весь колектив закладу докладає   чимало зусиль, щоб створити для дітей сучасне, розвивальне, раціонально облаштоване, домірно насичене середовище, яке  служить  не лише фоном для епізодичних  дій, а є стимулом, спонуканням для розгортання та активізації дитячої рухової  та пізнавальної діяльності.

А природа на території дитячого садка  у своїй споконвічній красі охороняє дитячу радість,  зміцнює фізичне  та емоційне здоров’я дітей: тут і доріжка здоров’я,  і казкове озеро, біля якого можна і відпочити, і порибалити.

 А як гарно і корисно скуштувати овочі і фрукти , гарбузову кашу   на свіжому повітрі на стилізованій під українську оселю веранді! 

               В  дошкільному закладі створено «Кімнату  безпеки».

Відтепер, наші дошкільнята мають  свій інтерактивний простір, в якому зможуть здобувати знання з безпеки життєдіяльності, адже його наповнення дозволяє дітям охопити знання у всіх сферах.

 За допомогою  панорамних сюжетних картин на стінах, наочного матеріалу  та спеціальних тематичних зон малеча поглиблюватиме знання з  пожежної та мінної безпеки, вивчатиме правила дорожнього руху, методи надання домедичної допомоги,  поглибить правила безпеки на залізниці та способи запобігання надзвичайним ситуаціям.

КІМНАТА ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВАНТАЖЕННЯ

Дитина, перебуваючи в дитячому саду, відчуває на собі безліч стресових факторів:

Ранкове розставання з батьками;
– велика кількість дітей в групі;
– жорстко регламентований і насичений розпорядок дня (багато занять і заходів, мало вільного часу для спонтанного взаємодії з однолітками);
– необхідність постійно підкорятися вимогам і вказівкам вихователя;
– низький рівень саморегуляції і комунікативних навичок (в силу віку і малого життєвого досвіду).

Завдання психологічного куточка:

  • зняти психоемоційне напруження, втома;

  • допомогти заспокоїтися;

  • зняти агресивний стан;

  • підвищити настрій.

 Всім відомо, що діти дошкільного віку особливо емоційний і вразливий. Вони легко підхоплюють сильні, як позитивні, так і негативні емоції оточуючих їх людей. Багато в чому реакція на обстановку навколо у дітей залежить від створення педагогом у них почуття впевненості і підтримки, внутрішньої безпеки та свободи. Це залежить ще й від його доброзичливості, прийняття дітей такими, якими вони є, вміння бути для них партнером і товаришем.