+3804733 28328 dnz_21@ukr.net
Обрати сторінку

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг у ДНЗ (ЗДО) може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б’ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі – не має друзів у групі.

 

Лист Міністерства освіти і науки України від 11.02.2020 № 1/9-80 та наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» .

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34394.html

Алгоритм дій дошкільного навчального закладу№21 «Оленка»

(ясла-садок) комбінованого типу Смілянської міської ради

  1. Якщо педагог, інші працівники, батьки чи учасники освітнього процесу стали свідками, то вони мають повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась жертва булінгу чи ні.
  2. Після отримання звернення дитини, відповідна особа інформує керівника закладу освіти у письмовій формі (заява) про випадок булінгу.
  3. Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує усі обставини булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. До складу комісії входять: педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера» (за згодою), керівник закладу та інші заінтересовані особи.
  5. У разі якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.
  6. За будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

ЗРАЗОК

Заяви від батьків дитини (або особи, що їх замінює), або педагога, який став об’єктом булінгу (цькування) з боку іншої особи

Голові Комісії з розгляду

питань булінгу (цькування)

Завідувачу ДНЗ №21

Опара Г.І.

_______________________

(ПІБ)

Домашня адреса_________

_______________________

_______________________

м.т.____________________

Заява

Я, ____________________, повідомляю про випадок, що стався з моєю дитиною, вихованцем (вихованкою) групи №___ або зі мною (назва посади).

Детальний опис ситуації (зокрема: що відбулося, як часто вона трапляється та настільки довго триває): ________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прошу провести розслідування ситуації, що склалася.

Дата Підпис

План проведення

Всеукраїнського тижня протидії булінгу

                                                                         Дата проведення:27 вересня-1 жовтня 2023

День тижня

Робота з дітьми

Робота з батьками

Робота з кадрами

Понеділок

Відео «Про булінг для найменших»                  Лотош В.С.

 

Інформаційний матеріал: «Види булінгу в дошкільному закладі»

       Брайко Т.А.

Вівторок

 

Пам’ятка «Протидія булінгу»         Лотош В.С.

Семінар «Стоп булінг»

 Лотош В.С.

Середа

Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Коло друзів»

             Лотош В.С.

 

 

Четвер

Серія ігор «Протидія булінгу» для дітей середніх груп

                  Лотош В.С.

 

 

П’ятниця

 

Консультація для батьків: «Що повинні робити батьки, якщо в дошкільному закладі їх дитини має місце булінг?»

        Брайко Т.А.

 

План заходів

щодо запобігання та протидії булінгу

дошкільного навчального закладу№21 «Оленка»(ясла-садок)комбінованого типу Смілянської міської ради на 2020-2021 навчальний рік

 

№з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін

виконання

Відповідальний

1.

Спостереження за психічним станом та поведінкою дітей у різні моменти перебування у закладі

Діти

Упродовж року

Лотош В.С.

практичний психолог

2.

Практикум для педагогів «Вчимося діяти у конфліктах з батьками»

Педагоги

Жовтень,

2019 року

Лотош В.С.

практичний психолог,

Ягода Ю.В. вихователь

3.

Ділова гра для педагогів «Стоп булінг»

Педагоги

Жовтень,

2019 року

Лотош В.С.

практичний психолог

4.

Правовий брейн–ринг для педагогів «Подорож країною Прав та Обов’язків»

Педагоги

Грудень,

2019 року

Лотош В.С.

практичний психолог

5.

Заняття за програмою:

«Програма формування ненасильницької поведінки у дітей старшого дошкільного віку»

Старший дошкільний вік

Упродовж року

Лотош В.С.

практичний психолог

6.

Заняття за програмою:

«Парціальна програма спецкурса з правового виховання дітей старшого дошкільного віку»

Старший дошкільний вік

Упродовж року

Лотош В.С.

практичний психолог

7.

Індивідуальна та групова корекційно – відновлювальна робота з дітьми з низьким рівнем емоційного благополуччя (за результатами спостереження)

Діти

Упродовж

року

Лотош В.С.,

практичний психолог

8.

Батьківський університет «Протидія булінгу у дитячому середовищі»

Батьки

Грудень,

2019 року

Лотош В.С.

практичний психолог

Проведення акцій:

«Міжнародний день ненасилля»

«Я відкритий до тебе» до Дня толерантності.

«16 днів проти насильства

«Тиждень правової освіти»

Діти,

Батьки,

Педагоги

02.10.2020 р

11.11.2020 р -15.11.2020 р

26.11. 2020 р – 11.12.2020 р

02.12.2020 р – 06.12.2020 р

Лотош В.С.

практичний психолог

Консультації, рекомендації, пам’ятки щодо протидії булінгу на блозі соціального педагога та практичного психолога

Батьки,

Педагоги

Упродовж року

Лотош В.С.

практичний психолог

 

В рамках тижня протидії булінгу, проведено заняття для дітей старшого дошкільного віку «Коло друзів»

План проведення

Всеукраїнського тижня протидії булінгу

                                                                         Дата проведення:27 вересня-1 жовтня 2021

День тижня

Робота з дітьми

Робота з батьками

Робота з кадрами

Понеділок

Серія ігор «Протидія булінгу» для дітей середніх груп

                  Лотош В.С.

 

 

Вівторок

 

Консультація для батьків: «Що робити, якщо їх дитина потрапила в ситуацію булінгу?»

         Лотош В.С.

Психологічний всеобуч для педагогів: «Булінг в закладах освіти»

Лотош В.С.

Середа

Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Подорож до Країни Дружби»

             Лотош В.С.

 

 

Четвер

 

Консультація для батьків: «Що повинні робити батьки, якщо в дошкільному закладі їх дитини має місце булінг?»

        Брайко Т.А.

 

П’ятниця

 

 

Інформаційний матеріал: «Поведінка дитини під час булінгу в ЗДО»

       Брайко Т.А.

План заходів, спрямованих на запобігання та

 протидію булінгу (цькування)

в ДНЗ № 21 на 2022-2023 навчальний рік

Нормативно-правове забезпечення

1 Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях, виробничих нарад, оновлення інформації на інформаційних стендах та соцмережах закладу з проблеми запобігання та протидії булінгу. протягом року Вихователь – методист

2 Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу. у разі виявлення випадку Завідувач

Робота з педагогами та колективом

1 Виступ на тему: «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медитації» жовтень 2022 Практичний психолог

2 Консультація: «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів?» листопад 2022  Практичний психолог

3 Інформаційне повідомлення: «Вплив насилля в дитячому віці на формування залежностей в майбутньому» грудень 2022 Практичний психолог

4 Проведення круглого столу «Профілактика жорстокого поводження з дітьми» січень 2023 Вихователь – методист

5 Проведення анкетування учасників освітнього процесу щодо обізнаності з поняттям булінгу» березень 2023 Практичний психолог

6 Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі.   квітень 2023 Практичний психолог

7 Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників За запитом Практичний психолог

Робота з дітьми

3 Інтегроване заняття із дітьми середнього дошкільного віку на тему: «Ми – дружні хлопці та дівчата» жовтень 2022 Практичний психолог

4 Бесіда «Мої права та обов’язки» грудень 2022 Педагоги

5 Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп січень 2023 Практичний психолог

6 Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Кого можна назвати другом або подругою?» лютий 2023 Практичний психолог

7 Бесіда з дітьми на основі перегляду мультфільму «Не треба ображати друзів» березень 2023 Практичний психолог

Робота з батьками

1 Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців Протягом року Педагоги

2 Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою) Протягом року Практичний психолог, вихователь – методист, педагоги

3 Організація роботи «Скриньки довіри» жовтень Вихователь – методист

  1. Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьків
  2. Складання інформаційних буклетів для батьків (групові батьківські куточки) вересень 2022
  3. Консультація для батьків на тему: «Як зрозуміти, що дитину ображають у дитячому садочку» листопад Практичний психолог,
  4. Консультація: «Правова освіта для маленької дитини» січень 2023