+3804733 28328 dnz_21@ukr.net
Обрати сторінку

Поради батькам

від | Січ 11, 2021

Як доступ дітей до дошкільної освіти впливає на дитину,

батьків та економіку країни

 

 

ДОШКІЛЬНА ОСВІТА – СПІЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАТЬКІВ ТА ВЛАДИ

Частиною 2 статті 11 Закону України “Про освіту” передбачено: “Діти старшого дошкільного віку обов’язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти”.

Освітнє законодавство визначає, що за дошкільну освіту дітей відповідають батьки, а дітей, позбавлених батьківського піклування, – особи, які їх замінюють, та заклади освіти, де вони утримуються. Батьки самостійно обирають способи та форми дошкільної освіти. Тобто дитина може здобувати таку освіту в сім’ї з дотриманням Базового компонента дошкільної освіти або в закладі дошкільної освіти певного типу, чи інших установах та закладах, які надають відповідні послуги. 

Типи закладів дошкільної освіти визначені статтею 12 Закону України “Про дошкільну освіту”. Але навіть якщо дитина відвідує заклад дошкільної освіти, це не звільняє батьків від обов’язку виховувати, розвивати та навчати свою дитину: це передбачено статтею 11 Закону України “Про освіту” та статтею 8, 9 Закону України “Про дошкільну освіту”

Водночас для тих батьків, які хочуть, щоб дитина здобувала дошкільну освіту в закладі дошкільної освіти, місцева влада має створити умови для здобуття дошкільної освіти. Адже якщо мережа закладів дошкільної освіти недостатньо розвинена, зокрема надає обмежені можливості догляду за дітьми – частину матерів це змушує залишати роботу після закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами й займатися доглядом дітей. 

Якщо ж не створені умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами (інклюзивні групи) – це змушує матерів, які мають дітей з ООП, виховувати їх вдома, що не сприяє соціалізації дитини та ускладнює можливість матерів працевлаштуватися. Водночас лише невелика частина батьків може сплатити достатньо велику суму за перебування дитини у приватному закладі дошкільної освіти. Також це порушує право дитини здобувати дошкільну освіту в закладі дошкільної освіти. Докладно про відповідальність місцевої влади за дошкільну освіту дітей читайте у розділі щодо проблем дошкільної освіти.

 

ВАЖЛИВІСТЬ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДИТИНИ

Дошкільна освіта – це першооснова формування і подальшого розвитку дитини.

Дошкільна освіта забезпечує цілісний розвиток дитини, розвиває її фізичні, інтелектуальні, творчі здібності через виховання, навчання, соціалізацію, формування необхідних життєвих навичок (стаття 11 Закону України “Про освіту”).

 Коли дитина здобуває дошкільну освіту, формується:

  • її особистість, дитина набуває соціального досвіду;
  • любов до України, шанобливе ставлення до родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей, а також цінностей інших націй і народів;
  • свідоме ставлення до себе, до оточення та довкілля.

У 2021 році було затверджено Базовий компонент дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) в новій редакції, який визначає обов’язкові компетентності, котрих має набути дитина дошкільного віку (6-7 років). Зокрема, дитина вчиться:

  • дотримуватися здорового способу життя;
  • проявляти творчу активність в ігровій, пізнавальній, образотворчій діяльності;
  • аналізувати, порівнювати, узагальнювати;
  • ставитися дбайливо до природи та її ресурсів і найпростіших законів природи;
  • проявляти особистісні якості, соціальні почуття, брати участь у соціальних подіях, що відбуваються у дитячих осередках, громаді;
  • висловлювати свої звернення, думки, враження, конструктивно спілкуватися з однолітками та дорослими, аргументовано відстоювати свою позицію. 

Усе це робить дитину готовою навчатися далі, розпочинати шкільну освіту. 

Дослідження УЦОЯО підтверджують, що учні, які відвідували перед школою дитячий садок, мають кращі результати навчання, зокрема діти, які відвідували дошкільні заклади освіти або займалися з рідними, мають кращі результати з читання, а діти, які ходили до дитячого садка понад два роки (майже 40%) мають суттєво вищі результати як із математики, так і з читання. І лише 11% дітей, які ходили на індивідуальні заняття, мають підвищені результати. 

Тобто коли діти навчаються перебувати та комунікувати у колективі інших дітей та дорослих, навчаються логіки та явищам про суспільне життя, проявляють активність – саме це впливає на подальший розвиток дитини. 

 

ВАЖЛИВІСТЬ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ЕКОНОМІКИ КРАЇНИ ТА ГРОМАДИ

Можливості догляду за дітьми впливають на рівень зайнятості жінок. За результатами дослідження “Як збільшити зайнятість жінок і чому це важливо для економіки”, проведеного у 2019 році за підтримки «Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні», яку виконує міжнародний фонд «Відродження» у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні», обмежені можливості догляду за дітьми, а також бажання доглядати за дітьми самостійно є одними з основних причин незайнятості жінок в Україні, у місцевостях з обмеженими можливостями догляду за дітьми рівень залученості жінок до роботи нижчий.

За інформацією цього ж дослідження, відповідно залучення більшої кількості жінок до роботи може значно впливати на економічне зростання. А через старіння та природне скорочення населення кількість працівників щорічно зменшується, тому Україні потрібні додаткові трудові ресурси. За розрахунками авторів дослідження, українська економіка може отримати від 7,5 до 23,6 млрд доларів США (21% додаткового економічного зростання) від збільшення кількості жінок у роботі. Річне економічне зростання може пришвидшитися від 7% (7,53 млрд. дол.), якщо рівень зайнятості жінок буде дорівнювати рівню зайнятості чоловіків. І для досягнення цієї цілі вони пропонують на державному рівні створити більшу кількість привабливих можливостей догляду за дітьми. Оскільки це дослідження було проведене за кілька років до повномасштабної війни, на нашу думку, зайнятість жінок зараз має ще більше значення для економіки країни. Адже під час війни дуже важливо, щоб економіка працювала, а значна частина чоловіків та частина жінок залишили робочі місця і перебувають на війні. Водночас багато закладів дошкільної освіти з міркувань безпеки або через відсутність укриття працюють дистанційно, що обмежує можливості працювати для батьків, які не мають із ким залишати дітей. Крім того, велика кількість жінок через війну виїхали за кордон. 

Дослідження Крістіансена та співавторів також стверджує, що доступ до якісних послуг з догляду за дітьми збільшує зайнятість жінок. Міжнародна організація праці у 2017 році зазначала, що зменшення розриву зайнятості між чоловіками та жінками на 25% принесе додаткові 5,8 трильйона доларів до 2025 року у світі. Як зазначають автори дослідження “Як збільшити зайнятість жінок і чому це важливо для економіки”, в McKinsey розрахували, що якщо рівень зайнятості жінок у світі зрівняється з рівнем зайнятості чоловіків, світовий ВВП зросте на 28 трильйонів доларів до 2025 року.

Крім того, хочемо звернути увагу, що коли обоє батьків працюють, – вони сплачують податки, а частина батьків мають змогу займатися бізнесом й створювати робочі місця. Це все наповнює як державний, так і місцевий бюджет. А робота економіки та наповнення бюджетів, зокрема в умовах війни має велике значення для країни. 

 

ВАЖЛИВІСТЬ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ДЛЯ ЇХНІХ БАТЬКІВ

За даними дослідження “Як збільшити зайнятість жінок і чому це важливо для економіки”, 53% опитаних жінок називають відсутність альтернативних варіантів догляду за дітьми однією з причин, чому вони не працюють. 51% респонденток зазначили, що вільні місця у комунальному дитячому садочку стимулювали б їх відводити дітей до закладу дошкільної освіти, а самим – працювати. 

Якщо діти відвідують заклад освіти, батьки мають змогу працювати, зокрема утворювати підприємства, створювати робочі місця, що підвищує економічну здатність держави та громади. 

Як ми вже писали вище, зайнятість жінок прямо пов’язана з економікою громади та країни. Крім того, це впливає на матеріальний стан родин, адже коли працює лише один із батьків – доходи родини менші. Ситуація ускладнюється в умовах війни, коли багато чоловіків воюють, залишивши місце роботи, а жінки вдома доглядають за дітьми. 

Зменшення кількості закладів або їх закриття через нестачу укриттів, їх недостатнє фінансування призводить до того, що жінки не можуть працювати, бо доглядають дітей. Крім того, догляд за дітьми вдома через обмежені можливості догляду за дітьми, запропоновані у громаді, може негативно позначатися на саморозвиткові жінок, можливостях самореалізації. Деякі матері можуть виховувати дітей і водночас кілька годин на день працювати дистанційно, але в багатьох випадках і дистанційна робота потребує залучення на весь день, а за частиною професій взагалі неможливо працювати дистанційно. 

Також дошкільна освіта в закладі допомагає батькам виховувати дитину. Не всі батьки можуть розвинути в дитини необхідні компетентності. Тому спільне виховання батьками та вихователем покращує результат. Також діти у закладах освіти мають змогу отримувати різні послуги – логопедичні, оздоровчі та психологічну допомогу. Адже значна кількість дітей зазнали впливу війни на свій психологічний стан, тому така допомога є надважливою як для них, так і для їхніх батьків. 

 

Пам’ятка батькам

щодо забезпечення безпеки дітей на залізничному транспорті!

 

Залізниця – це зона підвищеної небезпеки, де головним травмуючим фактором був і залишається наїзд рухомого складу, висока напруга в контактній мережі, можливість падіння з висоти. Знаходження дітей в зоні залізниці може бути смертельно небезпечно.

Однак, нехтуючи існуючими нормами поведінки, деякі хлопці та дівчата самостійно знаходяться на залізничних коліях і об’єктах транспортної інфраструктури, чіпляються за автозчеплення і підніжки вагонів. Витівка не залишається безкарною, діти отримують травми різної тяжкості.

 

Збереження життя і здоров’я дітей – головний обов’язок батьків.

 

З метою профілактики дорожньо-транспортних пригод за участю неповнолітніх, збереження життя і здоров’я дітей:

 

Формуйте у дітей навички забезпечення особистої безпеки.

 

Проведіть з дітьми індивідуальні бесіди, пояснивши важливі правила, дотримання яких допоможе зберегти життя.

 

На залізниці заборонено залишати дітей без нагляду – це може привести до трагічних наслідків.

Завжди пам’ятайте, що перебуваючи на залізничних об’єктах, дітей необхідно міцно тримати за руку або на руках.

 

Залізниця не місце для ігор, а зона підвищеної небезпеки!

Бережіть власне життя та життя Ваших дітей!

 

Будь-яке стороннє втручання в діяльність залізничного транспорту загрожує серйозними наслідками, воно переслідується за законом і тягне за собою кримінальну та адміністративну відповідальність (за порушення правил безпеки дітьми відповідальність несуть батьки).

 

Попередьте дітей – накладення на рейки сторонніх предметів, закидання поїздів камінням і інші протиправні дії можуть спричинити за собою загибель людей!

 

Нехай Ви і Ваші діти завжди будуть здоровими!  

 

 

 

 

 

Пам’ятка з безпечної поведінки на об’єктах залізничного транспорту 

 

 

Залізничні колії є об’єктами підвищеної небезпеки. Перебуваючи на них, Ви наражаєте себе на небезпеку.

  • Переходити залізничні колії можна тільки у встановлених і обладнаних для цього місцях, переконавшись у відсутності поїзда, що наближається або на дозволяючий сигнал переїзної сигналізації.

З метою збереження власного життя, ніколи і ні за яких обставин:

  • не підлізайте під пасажирські платформи і рухомий склад; не стрибайте з пасажирської платформи на колії;

  • не проходьте по залізничному переїзду при заборонному сигналі світлофора переїзної сигналізації незалежно від стану та наявності шлагбаума;

  • не знаходьтесь на об’єктах залізничного транспорту в стані алкогольного сп’яніння;

  • не піднімайтеся па опори і спеціальні конструкції контактної мережі, повітряних ліній і штучних споруд.

На залізниці заборонено:

  • Ходити по залізничних коліях.

  • Переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом, що наближається, якщо відстань до нього менше 400 метрів.

  • Переходити через колії відразу ж після проходу поїзда одного напрямку, не переконавшись у відсутності прямування поїзда зустрічного напрямку.

  • На станціях і перегонах підлазити під вагони і перелазити через автозчеплення для проходу через колії.

  • Проходити вздовж залізничної колії ближче 5 метрів від крайньої рейки.

  • Проходити по залізничних мостах і тунелях, які не обладнаним доріжками для проходу пішоходів.

  • Стояти на підніжках і перехідних площадках, відчиняти двері вагонів на ходу поїзда, затримувати відкриття і закриття автоматичних дверей приміських поїздів.

  • Залишати дітей без нагляду на посадкових платформах і у вагонах.

  • Виходити з вагону на міжколійї і стояти там при проході зустрічного поїзда.

  • Влаштовувати на платформі різні рухливі ігри.

  • Курити у вагонах (у тому числі в тамбурах) приміських поїздів, у невстановлених для куріння місцях у поїздах місцевого і дальнього сполучення.

  • Бігти по платформі поруч з вагоном поїзда, що прибуває чи відправляється, а також знаходитись ближче 2 метрів від краю платформи під час проходження поїзда без зупинки.

Пам’ятайте!

Порушення цих простих правил може дорого коштувати Вам і Вашим близьким!

З метою підтримки ветеранів, учасників бойових дій, захисників України та членів їх сімей створено Платформу ветерана „Черкаській вимір“ https://ukrveteran.ck.gov.ua/.

Щеплення вбережуть від кору

        Кір — дуже заразне і небезпечне захворювання, яке може спричинити інвалідність або навіть смерть. У вагітних жінок, не щеплених від кору, він може спровокувати передчасні пологи чи призвести до народження дитини з малою вагою.

       Специфічного лікування від кору не існує. Спалахи кору виникають  через недостатній рівень охоплення щепленнями ( при плані 95-100% для виникнення колективного імунітету, виконання досягає 85%). Надійний захист від цієї хвороби – вакцинація. Дві дози — в 1 рік та у 6 років — забезпечують надійний захист.

       Враховуючи низький рівень охоплення щепленнями дитячого населення, порушення термінів вакцинації, масову міграцію населення у зв’язку з війною,  наступний спалах кору за прогнозом очікується у 2023-2024 роки. Останній спалах в Україні відбувся  у 2017–2019 роках. В м.Сміла в 2019році зареєстровано 27 випадків, проти 7 в 2018році. В Україні з початку 2023р. на кір вже захворіло 3 особи.

        Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) доставив в Україну 35 200 доз комбінованої вакцини проти кору, паротиту та краснухи (КПК).  Ще 657 тисяч доз отримають на підтримку Національної програми імунізації та надолуження пропущених щеплень згідно з Національним календарем щеплень ЮНІСЕФ чекаємо у квітні.

        Зараз, коли батьки роблять усе, щоб  захистити дітей від очевидних загроз війни, важливо також подбати і про те, щоби вберегтися від невидимого ворога – інфекційних захворювань.

        Закликаємо батьків бути відповідальними, перевірити вакцинальний статус своїх дітей і надолужити пропущені щеплення.

 

Про Український тиждень імунізації

          Український тиждень імунізації проводиться з 23.04 по 29.04.2023р під егідою ВООЗ з метою підвищення обізнаності про важливість імунізації для профілактики інфекційних захворювань та захисту життя.

Вакцинація – найкращий метод захисту від інфекційних хвороб.

          Термін введення вакцини та мінімальний інтервал між щепленнями в Україні регламентує Національний календар щеплень, який відповідає Європейским стандартам. У день призначення профілактичного щеплення, проводиться медичний огляд з обов’язковим вимірюванням температури тіла для виключення гострого захворювання. Профілактичні щеплення проводяться тільки одноразовими або самоблокуючими шприцами.

          Турбота про здоров’я дітей для батьків, насамперед профілактика найбільш розповсюджених інфекційних захворювань. І тільки вакцинація зможе надійно і ефективно захистити вашу дитину, допоможе їй вирости здоровою і зберегти здоров’я нації.

          Будь-яке щеплення є в сотні разів безпечнішим, ніж захворювання, від якого воно захищає.

Профілактика кору

Кір – гостре інфекційне захворювання, збудником якого є вірус кору, що передається повітряно-крапельним шляхом. Кір характеризується лихоманкою, синдромом інтоксикації, прояв якого наростає з часом, вираженим катаральним синдромом, ураженням слизових оболонок ротової порожнини, очей, наявністю плямисто-папульозного висипу, що переходить у пігментацію. Кір може вразити людину будь-якого віку.

Збудником кору є РНК-вмісний вірус, що належить до роду морбілівірусів, родини параміксовірусів. Вірус кору швидко втрачає патогенні властивості у зовнішньому середовищі, він чутливий до ультрафіолетового опромінювання, сонячного світла, висушування. Поза організмом людини вірус може проіснувати впродовж двох годин.

Джерелом інфекції є хвора на кір людина, навіть з атиповими формами захворювання.

Типова форма кору характеризується циклічністю перебігу захворювання та має чотири періоди: інкубаційний (прихований); катаральний (продромальний); період висипу; період пігментації.

Інкубаційний період кору триває 9-17 днів. Перебіг періоду – безсимптомний.

Катаральний період триває 4-5 діб. Його симптомами є: раптове підвищення температури тіла до 38,5-39 °С; головний біль, відмова від їжі, поганий сон, а також сухий ненав’язливий кашель, нежить, почервоніння повік.

На другий-третій день катарального періоду кашель посилюється, з’являються запалення зовнішньої білкової оболонки ока (склерит), світлобоязнь; на слизових оболонках щік, губ і ясен з’являються сірувато-білі плями, оточені червоним вінчиком.

Період висипу триває 3-4 дні. Характерними ознаками цього періоду є поява плямисто-папульозного висипу та підвищення температури до 40 °С.

Період пігментації триває 7-14 днів. Ознакою цього періоду є швидке потемніння висипу, що перетворюється на пігментні плями. Пігментація тримається впродовж десяти днів.

Планову активну імунізацію проти кору визначено наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів» від 16.09.2011 № 595, згідно з яким профілактику кору проводять у віці дванадцяти місяців живою вакциною, яка містить атенуйований (штучно послаблений) вірус кору. Вдруге прищеплюють дитину у віці шести років.

Хворих на кір слід ізолювати до п’яти діб від появи висипу, а якщо хвороба супроводжується ускладненнями – на строк до десяти днів. На період лихоманки рекомендовано дотримуватися постільного режиму, а також особистої гігієни. Кімнату, де перебуває хворий, слід регулярно провітрювати. Дезінфекцію приміщення не проводять, оскільки вірус не стійкий у зовнішньому середовищі.

Програма «Доступні ліки».

Матеріали містяться у папці за посиланням: https://bit.ly/3IhgkZS.

З орієнтовним планом комунікаційних активностей можна ознайомитись за посиланням: bit.ly/3Z4XGud.

Повідомляємо, що Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) разом із навчально-реабілітаційним центром «Джерело» підготували брошуру «Набута інвалідність дитини. Поради батькам і фахівцям».

Брошура містить інформацію про порядок дій для оформлення інвалідності дитині, види допомог та підтримки, порядок їх отримання, інклюзивну освіту, а також рекомендації щодо батьківської підтримки дитини, облаштування домашнього та освітнього простору тощо.

Завантажити брошуру можна за посиланням:

https://www.unicef.org/ukraine/documents/acquired-disability

Шановні батьки!

Зима – період підвищеного дитячого травматизму, який збільшується приблизно на третину. У цей час зростає роль дорослих, які повинні навчити дітей правилам поведінки, що дозволяє уникнути небезпеки отримання травм та посилити контроль за їх дотриманням.

Які травми типові для цього часу року та як їх уникнути?

Санки, лижі, ковзани – найулюбленіші розваги дітей взимку. На жаль, вони також стають причиною багатьох травм.

Необхідно пам`ятати:

  • санки мають бути непошкоджені, з усіма дощечками;
  • кріплення на лижах має бути ціле та правильно прикріплене на ногах;
  • ковзани мають бути обов`язково відповідного розміру.

Дорослі повинні проконтролювати ті місця, де грають діти взимку. Схил, який обирається для спуску на санчатах чи лижах, обов`язково повинен знаходитися далеко від дороги. Кожна дитина повинна розуміти, що катаючись з закритими очима, можна зіткнутися з сусідом або деревом. Небезпечно прив`язувати санки один до одного, особливо небезпечно чіплятися на ходу до транспортних засобів!

На ковзанах найкраще кататись в спеціально обладнаних місцях чи на майданчиках. Не можна використовувати перший лід на місцевих річках, озерах для катання – це дуже небезпечно!

Гра в сніжки – ще одна зимова забава, яка може призвести до пошкоджень. При грі в сніжки потрібно берегти від таких «снарядів» обличчя. Завдання дорослих переконати дитину не кидати сніжок в упор та не цілити у голову.

Взимку зростає і кількість транспортних травм. Часто дитина бачить, що автотранспортний засіб наближається, але сподівається проскочити – машина ж просто не встигає загальмувати. Перетинаючи проїжджу частину дороги, слід бути гранично уважним, і, звісно ж, правилом переходу на іншу сторону вулиці виключно пішохідним переходом та на зелене світло ні в якому разі не нехтувати. Тому не забувайте нагадувати дітям основні правила дорожнього руху та безпечної поведінки на дорогах.

Шановні дорослі, пояснюйте дітям особливості зимових правил поведінки та контролюйте, щоб їх оточення було безпечне! Головне, що повинні запам`ятати діти це те, що катання на лижах, санчатах, ковзанах та інші розваги мають стати веселим проведенням часу, а не нести небезпеку (шкоду) здоров`ю. По можливості не залишайте дітей без нагляду. Тоді багатьох серйозних травм можна буде уникнути!

Бережіть своїх дітей та себе!

Будьте здорові!!!

Дітям – про Конституцію України

28 червня в Україні відзначають День Конституції. Це Основний Закон нашої держави, в якому закріплено правові основи України.

Відповідно до тієї ж Конституції, день прийняття Основного Закону є державним святом – Днем Конституції України. «Стаття 161. День прийняття Конституції України є державним святом — Днем Конституції України.»

Прийняття Конституції закріпило правові основи незалежної України, її суверенітет і територіальну цілісність, стало важливим кроком у забезпеченні прав людини та громадянина, сприяло подальшому підвищенню міжнародного авторитету України на світовій арені.

Часто дорослим важко пояснити малюкам, що це за свято – День Конституції України. На допомогу батькам вміщуємо орієнтовний приклад розповіді для дітей старшого дошкільного віку.

В кожній країні є правила, за якими живуть всі її мешканці. Ці правила називаються “законами”. Законів багато, та серед них є найголовніший, що зветься словом “Конституція”. Якщо цього головного закону не дотримуватися, то в країні не буде порядку. Тому виконувати Конституцію повинні всі-всі мешканці країни.

Наша Україна теж має свою Конституцію – закон, в якому записано всі права українців. Це право на життя, право на житло, право на працю, право на відпочинок, право на лікування та багато-багато інших прав. Записано в Конституції і наші обов’язки.  Наприклад, обов’язок захищати свою Батьківщину, обов’язок берегти природу, обов’язок виконувати вимоги Конституції та інші.

Важко було б уявити наше життя, якби не було Конституції! Всюди би панували безлад та негаразди. Отже, Конституція України є дуже важливою для всіх нас.

День Конституції України, цій даті була присвячена ціла низка заходів в нашому закладі дошкільної освіти №1. Відбулася година державності «Конституція – символ незалежної України».  Дітям розповіли про шлях, пройдений нашою державою від Конституції Пилипа Орлика до прийняття нової Конституції  – Основного Закону України. Вихователі розповіли дітям, про те як «народжуються» закони; пояснили, що Конституція надає дітям рівні права та не допускає жодного насилля над дитиною.

 

Пам’ятка
безпечної поведінки під час літніх канікул

     Ось і розпочинаються літні канікули. Пам’ятайте, що літні канікули – це можливість  набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини  під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

     Як завжди, кожен з нас проведе канікули по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів – все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

      Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований, а для цього Вам допоможе наша Абетка Безпеки:

Якщо маленька дитина реагує на вибухи плачем, спробуйте ці рекомендації:

  1. Привчити дитину до навушників чи беруш для вушок. Страх – це природня захисна реакція на сигнал тривоги, який треба мінімалізувати: міцна шапочка і вата до вух знизять потужність звуку. При можливості закривайте вушка малечі ще і своїми руками. Так робили наші бабці в часи війни.
  2. Важливо прив’язати навколо себе дитину або міцно притуляти до себе. Візьміть м’яку ковдру та замотайтеся разом з дитиною. Малеча не має відчувати, що вона сама, так вона автоматично регресує.
  3. Намагайтеся контролювати власний стан. Дитина дуже сильно відчуває ваш стан і реагує на вашу реакцію. Тож, в складній ситуації починайте вібрувати голосом на будь-який звук А, О, У: максимально довгий видох із звуком на одному вдосі. Ця проста вправа забезпечить сірий шум, який автоматично заспокоює дитину.
  4. Співайте колискові не дитині а собі, щоб сповільните серцебиття. Так дитина відчує, що ви спокійні та буде стабілізуватися сама.
  5. Давайте пити водичку як тільки малеча починає плакати намастіть її губки якимось смаком (мед, джем і т.д.). Так дитина розсіює увагу та змінює стан.
  6. Робіть якісь патерні, повторюючі рухи або починайте інтенсивно махати рукою чи головою. Це приверне увагу дитини до зовнішнього та відволіче від власної тривоги.
  7. Важливо! Дітей до 2.8 років повинні стабілізувати дорослі, їх мозок ще не сформував систему саморегуляції. Істерика в малечі може призвести до негативних наслідків в організмі або тимчасового підвищення температури тіла.
  8. У час спокою робіть з дитиною солені ванночки для ручок і ніжок. Просто пограйтесь – це знижує рівень стресу як у мами так і у дитини. Морська сіль допомагає знизити рівень стресу та тривоги.
  9. У стресовий період організм кожної людини вимагає велику кількість магнію. Внесіть цей елемент у свій щоденний раціон як харчову добавку або їжте більше горіхів, бананів, бобових, броколі і т.д.
  10. Якщо відчуваєте, що самостійно не здатні заспокоїти дитину, через власний стан, краще передайте її людині, яка у даний момент емоційно більш стабільна.

Шановні батьки!

 

Відповідно до статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту», у разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами, у закладах загальної середньої освіти обов’язково утворюються інклюзивні класи.

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545, Комунальний заклад «Інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради» за заявою батьків або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи для визначення умов навчання.

Із метою створення належних умов для організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти міста, просимо батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами звертатися для проведення комплексної оцінки за шість місяців до початку навчального року.

Заяви для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи приймаються з 01.03.2022.

ПАМ’ЯТКА

з попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку

Шановні батьки! Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

          У попередженні дорожньо-транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз’яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах. Щоб на допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:
• вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземними переходами;
• не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортними засобами; 

  • вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду;
    • не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті; 
  • не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги; 
  • не дозволяти дітям грати з м’ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя;
  • не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;
  • не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.

СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!

 БАТЬКИ, БУДЬТЕ ПРИКЛАДОМ!

Щодня ваша дитина ходить до навчального закладу та в зворотному напрямку, а дорога – це завжди небезпека. І головним учителем безпечної поведінки дітей на проїжджій частині є не працівникам навчального закладу, не ДАІ, а саме батьки.

Є дитячі книжки, дитячий театр, дитяче кіно, дитячі іграшки. Але немає і бути не може «дитячого дорожнього руху».

Безпечній поведінці на дорозі треба вчити. Але завчені, як вірші, Правила не вбережуть дитину від біди. Тому поряд з вивченням Правил дорожнього руху треба діяти особистим прикладом.

Використовуйте будь-який відповідний момент для ознайомлення дітей з правилами вуличного руху.

Гуляючи з дитиною по місту, по дорозі до садочку і додому зверніть його увагу на те, як багато машин, легкових та вантажівок їздить по вулицях. А який порядок! Це тому, що люди виконують правила дорожнього руху.

Розкажіть про те, що машини йдуть по одній стороні бруківки, що люди ходять по тротуару.

Переходячи з дитиною вулицю, покажіть їй, поясніть, що треба уважно подивитися ліворуч, потім праворуч, і переходити вулицю прямо, а не навскіс.

Дуже важливо, щоб ваша дитина зрозуміла, а не тільки запам‘ятала, що виконувати правила руху потрібно завжди і всюди. Ваш приклад буде куди більш наочним, ніж сотні разів повторювані слова «не ходи на червоне світло». Тому навіть якщо ви спізнюєтеся — все одно переходьте дорогу там, де це дозволено правилами.

«Безпека» поруч з батьками

Перебуваючи поруч з дорослим, дитина покладається на нього і або зовсім не спостерігає за дорогою, або спостерігає погано. Дорослий цього не враховує. На вулиці діти відволікаються на всілякі предмети, звуки, не помітивши машину, і думаючи, що шлях вільний, вириваються з рук дорослого і біжать через дорогу. Перед переходом дороги ви повинні міцно взяти дитину за руку.

Пам’ятайте! Дитина вчиться законами вулиці, беручи приклад з вас, батьків, інших дорослих. Нехай ваш приклад вчить дисциплінованої поведінки на вулиці не лише вашу дитину, але й інших дітей.

Як взаємодіяти з дитиною, що демонструє протестну поведінку

 

Враховуйте потреби, бажання, можливості та здібності дитини, не вида­вайте власні бажання за бажання дитини.

Намагайтеся зрозуміти психологічний та емоційний стан дитини, її настрій.

 

Складіть разом з дитиною правила, які вона розумітиме.

 

Усвідомте, що у дитини мають бути не лише обов’язки, а й права.

 

Просіть чи нагадуйте про щось спокійно, але твердо. Роздратування лише посилить негативну реакцію дитини на заборону.

 

Надайте дитині право вибору — «Ти зараз хочеш помалювати чи піти на прогулянку?». Дорослому значно легше скорегувати свій день.

 

Не карайте дитину лише за те, що вона говорить «Ні». Дитина, яка не має права заперечувати, у майбутньому не зможе обстоювати власну думку.

 

Спробуйте зменшити кількість заборон. Можливо, серед них є непотрібні. Натомість частіше говоріть слово «можна» — «Малювати на шпалерах не можна, а на папері можна».

 

Заохочуйте активність, самостійність та допитливість дитини.

 

 

 

Як взаємодіяти з дитиною із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності

 

Не стримуйте рухову активність дитини, а спрямовуйте її у правильне русло.

 

Змінюйте види діяльності дитини, давайте їй змогу відпочивати та руха­тися.

 

Не порівнюйте дитину з іншими дітьми, відзначайте її власні досягнення та хороші          вчинки.

 

Не тисніть на дитину постійними суворими покараннями, заборонами та обмеженнями.

 

Підтримуйте зоровий, тактильний контакт.

 

Давайте короткі, чіткі й конкретні інструкції, повторюйте завдання спокійним тоном.

 

Не робіть зауважень надто часто.

 

Заохочуйте гарну поведінку дитини та ігноруйте провокаційні вчинки.

 

Стежте за режимом дня дитини.

 

Намагайтеся більше хвалити і менше сварити дитину, бо вона надто чут­лива до похвали та осуду.

 

Не вдавайтеся до погроз, не підвищуйте голос, не проявляйте агресії, адже такі «виховні» методи зумовлюють у дитини негативні емоційні прояви.

 

Поєднуйте під час спілкування наполегливість та послідовність з тепло­тою і доброзичливістю.

 

Розвивайте посидючість дитини за допомогою занять, під час яких потрібно концентрувати увагу та зосереджуватися — конструювання, ма­лювання, ліплення.

 

Переключайте увагу дитини на будь-яку гру чи справу, що потребують зу­силь.

 

Створюйте ситуації успіху.

 

Підтримуйте контакт з батьками дитини. 

Правила дорожнього руху для дітей 

Наступні правила дорожнього руху дитина повинна дотримуватися неухильно:

тротуаром потрібно йти як можна далі від проїжджої частини;

перед тим як перейти вулицю, потрібно зупинитися біля проїжджої частини, потім подивитися наліво і направо, а потім знову швидко наліво;

починати переходити вулицю дозволено тільки коли загориться зелене світло світлофора;

переходити дорогу потрібно в безпечних місцях – біля світлофора і на переході, позначеному «зеброю» або, принаймні, на перехресті – тут водії машин уважніші;

не можна кидатися в транспортний потік стрімголов.