+3804733 28328 dnz_21@ukr.net
Обрати сторінку

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ

7 квітня весь світ святкує Всесвітній день здоров’я, який було започатковано на честь створення, а точніше – прийняття статуту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у 1948 році. Щороку Всесвітній день здоров’я проходить під знаком однієї, важливої для суспільства теми. Цьогорічна тема Всесвітнього дня здоров’я – «Моє здоров’я, моє право». Мета святкування — підкреслити важливість здоров’я кожної людини і людства в цілому. У наш час здоров’я — це не відсутність хвороб, а фізична, психологічна, соціальна гармонія людини, її доброзливе ставлення як до інших людей, так і до навколишнього середовища.

 

1 квітня в закладі проведена фізкультурна розвага до Дня гумору. 

Що таке хоббіхорсинг?

Хоббіхорсинг – це вид верхової їзди, в якому вершники їздять не на справжніх, а на іграшкових конях. При цьому у спортсменів є справжні тренування і навіть змагання. Складність цього виду спорту полягає в тому, що спортсмени виконують відразу дві ролі – наїзника, а також коня, адже вони повинні рухатися точно так, як справжні тварини.

Історія хоббіхорсингу

Такий незвичайний вид спорту з’явився у Фінляндії ще кілька років тому. Все починалося з пари прихильників такої верхової їзди, зараз же налічується вже більше десятка тисяч спортсменів з хоббіхорсингу.

Особливу популярність спорт отримав після того, як фінська студентка Аліса Аарніомякі створила цілий звід правил з тренувань і змагань на іграшкових конях.

А в цьому році у Франції і зовсім відбувся Чемпіонат світу з катання на іграшкових конях. При цьому програма включала в себе досить складні елементи: піаффе (рись на одному місці), пасаж (пружну ходу), пірует в галопі, рух боком і напівоберти. Після цього потрібно було подолати смугу перешкод, бар’єри в якій досягали 60 см.

Чому хоббіхорсинг може стати альтернативою верховій їзді для дітей?

По-перше, осідлати справжнього коня може далеко не кожна дитина. Рекомендується починати активні тренування тільки з 5 років. На іграшковому ж коні можна починати «кататися» з 3-4 років.

По-друге, хоббіхорсинг допоможе підготувати тіло до їзди на коні, адже дитина тренується тримати спину прямо, не стискати плечі, контролювати своє тіло, щоб «не випасти з сідла». Багато тренерів з верхової їзди запевняють, що така підготовка допоможе дітям в подальшому швидше сісти на справжнього коня.

По-третє, на тренуваннях діти не тільки відпрацьовують біг, подолання бар’єрів і т.д., вони також знайомляться з особливостями справжніх коней – їх породами, правилами догляду за ними та ін.

По-четверте, при правильному виконанні вправ, у спортсменів тренуються і зміцнюються м’язи живота, спини, стегон.

По-п’яте, хоббіхорсинг – відмінна заміна верховій їзді, в разі, якщо дитина поки боїться тварину або з якихось причин не може відвідувати заняття з верхової їзди.

Ну і звичайно, будь-які групові заняття допомагають дитині соціалізуватися, почати краще спілкуватися зі своїми однолітками. Крім того, іграшкова конячка робиться наїзниками самостійно, а значить, це ще й проявляє в дітях творчість, дає їм можливість створити «напарника» для тренувань своїми руками.

«Гармонія руху»

Здоров’я — розкіш для людини,

Найбільша цінність у житті.

Як є здоров’я день при днині,

Можливість є йти до мети.

Тоді є радість, щастя, диво,

Краса у крапельці роси.

Тоді людина йде щасливо

Серед безмежної краси

В рамках Фестивалю ”Гармонія руху” з дошкільниками ДНЗ #21 ”Оленка” проводяться фізкультурно-оздоровчі заходи. Вправи на фітболах, балансирах та степах, цікаві ігри та естафети, спортивні ігри та розваги на свіжому повітрі сприяють не лише зміцненню здоров’я дітей а й емоційному піднесенню.

 

Програма

проведення Ф«Гармонія руху»естивалю «Гармонія руху»

 в ДНЗ №21 «Оленка»  з 01.05.2023р. по 12.05.2023р

 

Заходи

Дата  проведення

Відповідальні

Комплекс вправ ранкової гімнастики з використанням нестандартного обладнання (балансири, степи, фітболи, тканина,  «гантелі»…

щодня

вихователі груп

«Ранкові  хвилини здоров’я» (валеологічні знання про організм людини).

щодня

вихователі груп

Бесіди про користь руху, фізичних вправ, занять спортом, види спорту тощо.

щодня

вихователі груп

Заняття-милування в природному довкіллі:  «Незвичайна  рослини», «Чарівна квітка», «Весняні барви», «Дивні хмаринки»…

 щодня

вихователі груп

Комплексні заняття еколого-оздоровчого та валеологічного спрямування: «Ми – діти природи», «Щоб не хворіти треба так робити», «Здорова і корисна їжа»…

08-12 травня

 

 

 

вихователі груп

 

 

 

День  народної рухливої гри

 

10 травня

вихователі груп

 

 

Музично-фізкультурна  розвага на свіжому повітрі

 

11 травня

Вихователь

Спіцька С.О.

Тематичні оздоровчі  прогулянки в природу

 

01-12 травня

 

вихователі груп

День ігор та вправ спортивного характеру: «Швидкий м’яч», «Хокей на траві», «Футбол,  баскетбол, волейбол» (елементи)

01-05 травня

вихователі груп

 Онлайн- бібліотека  для батьків

 «Золоті правила  здоров’я»

Травень

вихователь-методист

Брайко Т.А.

Заняття художньо-естетичного спрямування: читання творів, казок  В.Сухомлинського («Найгарніша мама», «Ледача подушка», «Бо я – людина», «Петрик, собака й кошеня» та інші).

08-12 травня

вихователі середньої, старших груп

 

Музикотерапія «Звуки природи»

 

08 травня

вихователі груп

Порадник для батьків «Психічне здоров’я дитини»

   09 травня

Психолог

Лотош В.С.

Фотовиставка «Ми зі спортом дружимо»

10 травня

Вихователь-методист

Творча виставка «Рух – це здоров’я,рух – це краса»

12 травня

Вихователь-методист

 

Згідно річного плану роботи, в рамках тематичного вивчення організації фізкультурно-оздоровчої роботи  25-26 листопад в дошкільному навчальному закладі №21 «Оленка» проведено відкритті заняття.

 Вихователь  середньої групи №3 Ярошик Л.М. підготувала фізкультурний квест «У пошуках скарбів». «Капітан та матроси» охоче поринули в пригодницьку історію, сміливо долали перешкоди, знаходили підказки, виконували різноманітні завдання та впевнено йшли до цілі. Нарешті діти відшукали скарб – шоколадні ”монети та перлини”.

Інструктор з фізкультури Рожицин Г.Е. продемонстрував використання спортивних ігор і вправ як ефективний засіб фізичного виховання. Під час ”Фізкультурного калейдоскопу” діти старшої групи №7 вправлялись в елементах футболу, баскетболу…

18 листопада проведено семінар-практикум для вихователів

«Оптимізація рухової активності дітей за допомогою ігор з елементами спорту».

ОЛІМПІЙСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ

З 6 по 10 вересня в ДНЗ №21 “Оленка” проведено Олімпійський тиждень.

Олімпійський тиждень — це захід, спрямований на популяризацію спорту, здорового способу життя та розвиток олімпійського руху в Україні. Тож в нашому дитсадку розпочався Олімпійський тиждень тематичними бесідами, іграми, веселою гімнастикою….

Упродовж тижня цікавими та захоплюючими були  День бігу, День стрибків, День кидання та метання.

Завершився Олімпійський тиждень закриттям Малих олімпійських ігор, ”Веселими стартами”, Олімпійським уроком, іграми та змаганнями.
Всім бажаємо міцного здоров’я, бадьорості і завжди дружити зі спортом. Надіємось, що серед наших вихованців є майбутні олімпійські чемпіони.

Головною метою ДНЗ №21 «Оленка» як Школи сприяння здоров’ю є формування і розвиток фізично, психічно, соціально і морально здорової особистості зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, створення умов для збереження і зміцнення здоров’я вихованців, підготовка їх до суспільного життя. Основні завдання Школи сприяння здоров’ю:
–   опанування всіма учасниками педагогічного процесу основ теоретичних знань з культури здоров’я та усвідомлення цих знань як складової світогляду національно свідомої особистості; 
–   систематичне зміцнення здоров’я вихованців, дотримання здорового способу життя;
– здійснення психофізіологічної регуляції стану здоров’я вихованців.
Для створення умов цілісного розвитку вихованців дошкільного навчального закладу № 21 «Оленка» (ясла-садка коменсуючого типа) педагогічні та медичні працівники використовують комплекс різних засобів, до яких відносяться фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму), природне середовище (повітря, сонце, вода), гігієнічні чинники (режим харчування, сну, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання тощо).
Умовами цілісного розвитку дитини є використання в нашому дошкільному навчальному закладі здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми. 
Педагогічний колектив та медичні працівники ДНЗ №21 «Оленка» створили  систему роботи, спрямовану на укріплення здоров’я вихованців садочка. Так до основних напрямків даної роботи можна віднести: медичну допомогу (надають медсестра садочка, дефектолог), корекційну роботу  (здійснюють логопед, інструктор з фізкультури, психолог, дефектолог), виховання у малюків бережливого ставлення до власного здоров’я, формування навичок здорового способу життя (здійснюють вихователі, музкерівник, логопед, дефектолог, інструктор з фізкультури).